کشف سیاره ای به اندازه زمین و با قابلیت سکونت

4886

یک تیم بین المللی از اخترشناسان یک سامانه خورشیدی کشف کردند که سیاره ای در آن وجود دارد که می تواند قابلیت سکونت داشته باشد.  سه سیاره جدید کشف شده اند که دور GJ 357 که یک کوتوله سرخ و در حال سرد شدن است در حال گردش هستند. این کشف همچنین توسط ناسا گزارش شده است که به وسیله ماهواره TESS رصد آن امکان پذیر شده است.

رافائل لوک، یک اخترشناس اسپانیایی که رهبری این تحقیقات را بر عهده دارد در این باره گفت: سه سیاره جدید کشف شده اند که دور GJ 357 که یک کوتوله سرخ و در حال سرد شدن است در حال گردش هستند.

این سیاره به نام GJ 257d شناخته می شود که دورترین سیاره این منظومه است و جذابیت آن به این دلیل است که محققان تخمین می زنند ممکن است قابل سکونت باشد.

این در حالی است که دو سیاره دیگر بسیار داغ ارزیابی می شوند.

نشانه های سکونت در این سیاره شامل دارا بودن یک زمین صخره‌ای، اندازه ای شبیه به زمین، فاصله از خورشید آنها و قرار داشتن در منطقه معتدل «Goldilocks» نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور است که اجازه می دهد درجه حرارت مناسب برای آب مایع که یک نیاز اساسی برای زندگی است را داشته باشد.

لوک ادامه داد: با توجه به فاصله این سیاره از GJ 357، می توان گفت شبیه فاصله مریخ به خورشید ما است که بر همین اساس تخمین زده می شود این سیاره دارای دمای -53 درجه سانتیگراد است.

این در ابتدا کمی سرد به نظر می رسد اما اگر جو این سیاره برخلاف مریخ باشد، می تواند گرمای دریافتی از از GJ 357 را حفظ کرده و آب موجود در آن به شکل مایع باشد.

0